Drukuj

001x

W ramach programu „Lato w mieście” Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Michała Marczaka w Tarnobrzegu zorganizowała szereg spotkań literackich, plastycznych i edukacyjnych. Przez dwa miesiące dzieci miały możliwość korzystania z różnorodnych propozycji przygotowanych przez bibliotekarzy, w trakcie których, w formie dobrej zabawy, otrzymały niezwykłą porcję wrażeń. Łącznie w ramach akcji „Lato w mieście 2019” przeprowadzono 230 spotkań, w których udział wzięło 2231 osób.

W Oddziale dla dzieci BG plan wakacyjnych spotkań podzielono na dwa bloki tematyczne. W lipcu realizowano program pod hasłem „Pomysłowe wakacje” natomiast w sierpniu „Wakacyjny zawrót głowy”, w ramach których wędrowano po świecie, kosmicznych przestworzach i średniowiecznych zamkach. Po każdym takim spotkaniu Oddział dla dzieci wypełniały prace plastyczne inspirowane wysłuchanymi opowieściami. Bardzo dużą popularnością, i to nie tylko wśród najmłodszych, cieszyły się „spotkania niespodzianki”, które prowadzili zaproszeni goście. Spotkania z robotyką poprowadził Robert Chrząstek wprowadzając uczestników w świat zabawy programowania i kodowania. O swoich wrażeniach z pobytu w Indiach opowiadał znany tarnobrzeski fotoreporter Bogdan Myśliwiec ilustrując je bardzo ciekawymi zdjęciami. Grzegorz Machnik odkrył tajniki gry królewskiej, jaką są szachy. Janusz Wepsięć z Regionalnego Centrum Promocji Obszaru Natura 2000 pokazał jak urokliwe są wiślane tereny wokół Tarnobrzega oraz wytłumaczył co to jest korytarz ekologiczny, czemu i komu ma służyć. Natomiast Jolanta Tworek, autorka wierszy dla dzieci, opowiedziała o swojej pasji pisania, do których bodźce czerpie z otaczającej fauny i flory. Inspiracją do przeprowadzenia ciekawych spotkań była też prezentowana w Bibliotece wystawa "Lalki świata", po obejrzeniu której dzieci wykonały lalki daruma, matrioszki i lalki przeszkadzajki.


Tematem przewodnim spotkań literacko – plastycznych realizowanych w Filii nr 1 był pies i kot. W trakcie zajęć czytano teksty miedzy innymi Doroty Kozioł, Małgorzaty Połeć-Rozbickiej i Barbary Gawryluk, wyszukiwano informacje i ciekawostki w dostępnych w bibliotece czasopismach, a na zakończenie tworzono prace plastyczne.
Miłośnicy muzyki pogłębiali swoją wiedzę uczestnicząc w każdą środę w warsztatach muzyczno-plastycznych. Prezentowali również swoje możliwości wokalne w trakcie spotkań „Piosenka na każdą okazję”. Dla fanów kina zorganizowano projekcje filmowe pod wspólnych tytułem „Wakacje z Disneyem”. Przeprowadzone zostały również warsztaty integracyjne „Zaczarowane pozytywki”, w których wzięli udział członkowie Koła Polskiego Związku Niewidomych. Warsztaty poprowadziła Katarzyna Lubas – dyrektor Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Uczestnicy spotkań wakacyjnych organizowanych w Filii nr 2 zawędrowali śladem polskich legend do Sandomierza, Warszawy, Torunia i Gdańska. Natomiast w zajęciach plastycznych „Letnia łąka”, w trakcie których wykonano kolorowe wianki i gąsienice, udział wzięły również dzieci objęte wsparciem Zespołu Asystenta Rodziny działającego przy MOPR w Tarnobrzegu. W Filii nr 3 w trakcie spotkań „Słowa słońcem malowane” młodzi czytelnicy, przetwarzając w swojej wyobraźni zasłyszane teksty literackie, wykonywali prace plastyczne sięgając po różnorodne techniki. W Filii nr 4 wakacyjny czas spędzono słuchając literackich tekstów na „zaczarowanym dywanie”, poznając świat owadów i dzikich zwierząt oraz tworząc prace plastyczne. W Filii nr 5 największą liczbę uczestników przyciągały spotkania plastyczne. W Filii nr 6 podróżowano z książką „Wakacje Emilki” J. Klugman, „Same atrakcje w letnie wakacje” W. Drabik, "Wakacje potworka" G. Kasdepke. W trakcie tej niezwykłej podróży słuchano fragmentów utworów oraz je ilustrowano. W Filii nr 7 podczas zajęć literackich dzieci wysłuchały m.in. powieści o tematyce detektywistycznej J. L. Horsta, H.J. Sandnesa, odgadywały tytuły książek i postaci z literackiej rozsypanki. Ponadto brały udział w konkursie 4 pytań , w zajęciach plastycznych „Coś z niczego”. W Filii nr 8 zrealizowano cykl zajęć literacko plastycznych ”Słowem i kolorem”, w trakcie których dzieci poznały nową ideę proekologiczną łąk kwietnych w miastach oraz wykonały wspólną pracę plastyczną składającą się z poszczególnych, indywidualnych prac uczestników. Wiele emocji i radości dostarczały dzieciom również organizowane w agendach i filiach gry i zabawy edukacyjno-integracyjne.

001.JPG 002.JPG 003.JPG

004.JPG 004a.JPG 004b.JPG

005.JPG 006.JPG 007.JPG

008.JPG 009.JPG 010.JPG

011.JPG 012.JPG 013.JPG

013a.JPG 014.JPG 014a.JPG

015.JPG 016.JPG 017.JPG

018.JPG 019.JPG 020.JPG

021.JPG 022.JPG 023.JPG

024.JPG 025.JPG 026.JPG

026a.JPG 027.JPG 028.JPG

028a.JPG 029.JPG 030.JPG

031.JPG 032.JPG 032a.JPG

033.JPG 034.JPG 034b.JPG

034c.JPG 035.JPG DSCF2516.JPG