W ramach programu „Lato w mieście” Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Michała Marczaka w Tarnobrzegu zorganizowała szereg spotkań literackich, plastycznych i edukacyjnych. Przez dwa miesiące dzieci miały możliwość korzystania z różnorodnych propozycji przygotowanych przez bibliotekarzy, w trakcie których, w formie dobrej zabawy, otrzymały niezwykłą porcję wrażeń. Łącznie w ramach akcji „Lato w mieście 2019” przeprowadzono 230 spotkań, w których udział wzięło 2231 osób.
W Oddziale dla dzieci BG plan wakacyjnych spotkań podzielono na dwa bloki tematyczne. W lipcu realizowano program pod hasłem „Pomysłowe wakacje” natomiast w sierpniu „Wakacyjny zawrót głowy”, w ramach których wędrowano po świecie, kosmicznych przestworzach i średniowiecznych zamkach. Po każdym takim spotkaniu Oddział dla dzieci wypełniały prace plastyczne inspirowane wysłuchanymi opowieściami. Bardzo dużą popularnością, i to nie tylko wśród najmłodszych, cieszyły się „spotkania niespodzianki”, które prowadzili zaproszeni goście. Spotkania z robotyką poprowadził Robert Chrząstek wprowadzając uczestników w świat zabawy programowania i kodowania. O swoich wrażeniach z pobytu w Indiach opowiadał znany tarnobrzeski fotoreporter Bogdan Myśliwiec ilustrując je bardzo ciekawymi zdjęciami. Grzegorz Machnik odkrył tajniki gry królewskiej, jaką są szachy. Janusz Wepsięć z Regionalnego Centrum Promocji Obszaru Natura 2000 pokazał jak urokliwe są wiślane tereny wokół Tarnobrzega oraz wytłumaczył co to jest korytarz ekologiczny, czemu i komu ma służyć. Natomiast Jolanta Tworek, autorka wierszy dla dzieci, opowiedziała o swojej pasji pisania, do których bodźce czerpie z otaczającej fauny i flory. Inspiracją do przeprowadzenia ciekawych spotkań była też prezentowana w Bibliotece wystawa "Lalki świata", po obejrzeniu której dzieci wykonały lalki daruma, matrioszki i lalki przeszkadzajki.
Tematem przewodnim spotkań literacko – plastycznych realizowanych w Filii nr 1 był pies i kot. W trakcie zajęć czytano teksty miedzy innymi Doroty Kozioł, Małgorzaty Połeć-Rozbickiej i Barbary Gawryluk, wyszukiwano informacje i ciekawostki w dostępnych w bibliotece czasopismach, a na zakończenie tworzono prace plastyczne.
Miłośnicy muzyki pogłębiali swoją wiedzę uczestnicząc w każdą środę w warsztatach muzyczno-plastycznych. Prezentowali również swoje możliwości wokalne w trakcie spotkań „Piosenka na każdą okazję”. Dla fanów kina zorganizowano projekcje filmowe pod wspólnych tytułem „Wakacje z Disneyem”. Przeprowadzone zostały również warsztaty integracyjne „Zaczarowane pozytywki”, w których wzięli udział członkowie Koła Polskiego Związku Niewidomych. Warsztaty poprowadziła Katarzyna Lubas – dyrektor Muzeum Dobranocek w Rzeszowie. Uczestnicy spotkań wakacyjnych organizowanych w Filii nr 2 zawędrowali śladem polskich legend do Sandomierza, Warszawy, Torunia i Gdańska. Natomiast w zajęciach plastycznych „Letnia łąka”, w trakcie których wykonano kolorowe wianki i gąsienice, udział wzięły również dzieci objęte wsparciem Zespołu Asystenta Rodziny działającego przy MOPR w Tarnobrzegu. W Filii nr 3 w trakcie spotkań „Słowa słońcem malowane” młodzi czytelnicy, przetwarzając w swojej wyobraźni zasłyszane teksty literackie, wykonywali prace plastyczne sięgając po różnorodne techniki. W Filii nr 4 wakacyjny czas spędzono słuchając literackich tekstów na „zaczarowanym dywanie”, poznając świat owadów i dzikich zwierząt oraz tworząc prace plastyczne. W Filii nr 5 największą liczbę uczestników przyciągały spotkania plastyczne. W Filii nr 6 podróżowano z książką „Wakacje Emilki” J. Klugman, „Same atrakcje w letnie wakacje” W. Drabik, "Wakacje potworka" G. Kasdepke. W trakcie tej niezwykłej podróży słuchano fragmentów utworów oraz je ilustrowano. W Filii nr 7 podczas zajęć literackich dzieci wysłuchały m.in. powieści o tematyce detektywistycznej J. L. Horsta, H.J. Sandnesa, odgadywały tytuły książek i postaci z literackiej rozsypanki. Ponadto brały udział w konkursie 4 pytań , w zajęciach plastycznych „Coś z niczego”. W Filii nr 8 zrealizowano cykl zajęć literacko plastycznych ”Słowem i kolorem”, w trakcie których dzieci poznały nową ideę proekologiczną łąk kwietnych w miastach oraz wykonały wspólną pracę plastyczną składającą się z poszczególnych, indywidualnych prac uczestników. Wiele emocji i radości dostarczały dzieciom również organizowane w agendach i filiach gry i zabawy edukacyjno-integracyjne.